Je podobně jako v předešlých ročnících pomocníkem, manuálem, průvodcem k učebnicím českého jazyka pro učitele
Průvodce však především předkládá učitelům nabídku námětů a nápadů na práci s učebnicí v hodinách.
V úvodu průvodce je uveden obsah učiva 3. třídy, dále jsou tam podrobně vysvětleny didaktické hry k procvičování, upevňování a opakování učiva a podrobný postup při probírání vyjmenovaných slov (například zdůvodnění, proč je vhodnější probírat vyjmenované slovo být až na konci celé řady vyjmenovaných slov po „b“ – žáci rozumí lépe slovům příbuzným, některé tvary slovesa být se nedají zdůvodnit (pro pochopení žáků 3. třídy), seznamují se s různými tvary sloves, …).
Každá stránka učebnice je zde podrobně rozepsaná, obsahuje i úkoly navíc, aby učitel mohl snadno zaměstnat žáky, kteří jsou dříve s prací hotovi.